Fakta menarik tentang kucing

05:41:00


TIDAK BERKUMAN
Setelah penelitian panjang, mengapa memelihara kucing dalam Islam diperbolehkan kerana setelah dilakukan penelitian terhadap kucing secara mengejutkan tidak ada ditemukan kuman pada keseluruhan tubuh kucing bahkan pada lidah kucing.



ANTI-STRESS
Penelitiaan menyebutkan bahawa dengkuran kucing memiliki pengaruh terhadap kesihatan manusia. hal ini kerana frekuensi dengkuran dari kucing yang mencapai 50Hz dapat memberikan efek relaksasi pada stress. Jika anda merasa stress & lelah cukup dengan membelai kucing peliharaan anda dengan rasa sayang.




LIDAH KASAR & ANTI BAKTERIA
Lidah kucing sangat istimewa dan ciptaan Allah S.W.T yang indah kerana merupakan salah satu pembersih yang paling canggih. Lidah kucing yang memiliki permukaan yang kasar mampu membuang bulu-bulu yang kotor dibadannya. Keistimewaan lain adalah kulit kucing yang mampu menolak segala jenis telur bakteria yang menempel pada tubuhnya.





BEBAS DARI KUMAN
Lidah kucing yang merupakan pembersih super, maka tak hairanlah jika kucing memiliki tubuh yang bebas dari kuman, bahkan tubuh kucing lebih bersih dibandingkan tubuh manusia. Sebuah keistimewaan mengapa kucing memiliki tempat dan diperbolehkan untuk dipelihara dalam agama islam.

You Might Also Like

2 comments

  1. Dah follow....jemput singgab blog saya
    Http://mama3danish.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi singgah juga.. saya sudah follow... :)

      Delete

recent posts

Pengunjung Dari


widgets

Subscribe