kucing kesayangku (Tam,John & B0)

22:55:00

30 disember 2013

Patutnya hari cuti saya dihabiskan dengan gembira tapi lain jadinya.. Kucing kesayangan demam, x maw makan.. Kelmarin dah bawa ke klinik haiwan dan si tam dapat 2 suntikan..huhu cian tam.. Ingatkan lepas kena suntik nak lena sebab lali kan tp tak.. sampai di rumah baru si tam masuk tido..
      Tapi hari nie bila saya bangun tido si tam xdak dirumah.. hurmmm risaw :( sudah dicari keliling kampung tapi masih tak jumpa.. Memang tak kisah even orang nak perleceh cakap "bela kucing macam bela anak"!!!

Ya memang anak aku, so what! Korang bayangkan saya bela kucing2 tue sejak dari lahir. so salah kah kalo saya memang sayang sangat pada meow2 saya tue, wlaupun tam,john,bo tue bukan manusia. Kadang-kadang lebih baik bercakap dengan kucing dari manusia.. Selalunya manusia nie hanya tahu bercakap benda buruk2, suka condem, berbeza dengan kucing nie yang bersifat manja,setia,pendengar yang baik (coleteh la banyak mana pon)hahaha dan bercakap dengan kucing nie sangat mententeramkan hati.

nie la gambar tam masa kecik2. comey kan ^_^



tam yang selalu menemani saya bila en.hubby balik kerja lambat @ kursus kemana :D

 Emak saya cakap kucing bila sakit memang tak suka dok dalam rumah. Depa akan cari tempat lain samada tido di bawah pokok atau mana2 tanpa ada yang ganggu. hurmmmm bila lapar depa akan balik. hermmmmm 😞 kalo betoi tak pa la kan... hope tam akan balik bila lapar nanti. Tam pun still perlu makan ubat sebab demam,suhu panas badan nya still belom turun.
       Sebenarnya saya ada 3 ekor kucing, tapi tam la saya paling sayang coz dia yang suka temankan saya tido...hehe bila sedih pon tam yang selalu ada, walaupn tam cuma seekor binatang tapi saya rasa tam memahami apa perasaan tuannya. So memang logik la kalo saya sayangkan kucing2 saya. Takdak apa yang perlu dipertikaikan lagi.

Gambar nie masa dirumah sewa yang lama dulu
Yang depan jelir lidah tue si tam dan yang belakang tue pula john. Time nie diorang berenti main kejaq2,memang nafas tercungap2...hehe gambar yang saya rasa paling cantek dapat saya tangkap;P

Tam sedang main bola. Kucing putih tue pula namanya si bo... Abang sulung sebab tue besar dari tam dan john. Tapi si bo nie dah lama hilang, agaknya ada orang yang ambek coz bulu ekor dia kembang dan besar,comey..

Hah ini lah john. Boleh tahan nakal jugak. John dan tam nie memang muka dan bulu seiras cuma yang membezakan john nie kurus tapi ekor kembang. Tam pula gemuk,perot boroi,ekor tak kembang...hehehe

 Gambar atas tue, nie la ibu kepada tam,john dan bo namanya comey. Sangat baik,tak pernah buat hal dalam rumah. Kalo nak berak dia akan keluar pergi dalam hutan  atau pendek kata jauh dari kawasan rumah la
dan sangat manja. 


 Hari nie memang tak dak mood sangat coz teringatkan tam. Harap tam balik la bila terasa lapaq  ):

Mungkin satu kelemahan bila sayangkan apa2 memang saya akan terlalu menyayanginya. Dan bila terjadi perpisahan, kehilangan itu adalah perkara yang tak sanggup saya hadapi ... hermmm 


You Might Also Like

0 comments

recent posts

Pengunjung Dari


widgets

Subscribe